Cookie- og privatlivspolitik

Introduktion
Ved besøg på vores hjemmeside indsamles oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre indholdet. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies og undlade videre brug af hjemmesiden. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, til hvilket formål de indsamles, og hvem der har adgang til informationerne.

Cookies
Hjemmesiden anvender ”cookies”, der er små filer, der gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende enheden, huske indstillinger, lave statistik m.m. Cookies indeholder ikke skadelig kode som f.eks. virus.
Du kan vælge at blokere for cookies. Bemærk det kan påvirke hjemmesidens funktionalitet. Hjemmesiden indeholder cookies fra tredjeparter som f.eks. Google Analytics.

Personoplysninger

Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Ved at benytte wingmens hjemmeside indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores arrangementer, seminarer, nyhedsbreve m.m.
De oplysninger der indsamles, omfatter følgende typer af oplysninger: oplysninger om din enhed, IP-adresse, geografisk placering, hvilke sider der klikkes på samt de oplysninger du selv oplyser ved tilmelding til arrangementer, seminarer, nyhedsbreve og lign. Omfattende: Navn, telefonnummer, e-mailadresse, firma, og interesseområder.

Sikkerhed
wingmen har implementeret såvel tekniske som organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Formål
Oplysningerne bruges til at optimere vores hjemmeside samt til at give dig en mere personlig service, såfremt du har aktiveret cookies i din browser. Den e-mailadresse du angiver, kan bruges til at sende dig oplysninger om det aktuelle arrangement og eller seminar, du har tilmeldt dig samt wingmens øvrige arrangementer, begivenheder og evt. nyhedsbreve. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.

Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af hjemmesiden, geografisk placering m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til optimering af hjemmesiden.
Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.
Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til info@wingmen.dk Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

SÆRLIGT FOR JOBANSØGERE

Indsamling af oplysninger
CV’er og jobansøgninger sendt til job@wingmen.dk behandles fortroligt af HR. Du vil modtage et svar, når din ansøgning og CV er modtaget samt en forventet tidshorisont på svar.
Såfremt vi ønsker at gemme din ansøgning til evt. senere brug, vil du blive anmodet om samtykke hertil.
Samtykke i forbindelse med ansøgning til åbne stillinger vil indeholde samtykke til at gemme din ansøgning til øvrige åbne stillinger i wingmen i en periode på op til 6 måneder.
Samtykke i forbindelse med uopfordrede ansøgninger vil indeholde samtykke til at gemme din ansøgning til alle øvrige åbne stillinger i wingmen i en periode på op til 6 måneder.

Nedenfor er listet de forskellige kategorier af oplysninger, der behandles:
Jobansøgninger og CV’er sendt til job@wingmen.dk (opfordrede/uopfordrede): Navn, e-mailadresse, adresse, ansøgning, CV.
CV-database: Navn, e-mailadresse, adresse, CV, jobinteresser

Formål
Ansøgninger og CV’er sendt til job@wingmen.dk behandles med henblik på besættelse af ledige stillinger eller fremtidige ledige stillinger i wingmen solutions.

Videregivelse af oplysninger
Jobansøgninger og CV’er vil ikke uden dit samtykke blive gjort til genstand for ekstern videregivelse.

Behandling hos tredjepart
Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
wingmen forpligter sig til at indgå de nødvendige databehandleraftaler i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning.

Periode for opbevaring

Opfordrede oplysninger
Efter endt rekrutteringsproces vil alle oplysninger blive slettet permanent, medmindre der indhentes samtykke til at gemme oplysningerne i CV-databasen. Såfremt der indhentes samtykke til dette, vil oplysningerne blive gemt i CV-databasen i 6 måneder fra datoen for indhentet samtykke. Efter udløb af de 6 måneder vil alle oplysninger blive slettet permanent.

Uopfordrede oplysninger
Alle uopfordrede oplysninger vil blive slettet permanent efter en kortere vurderingsperiode på typisk 2-4 uger, hvor HR/ledelsen vurderer den uopfordrede ansøgning. Såfremt wingmen ønsker at gemme din ansøgning og cv, vil der blive indhentet samtykke til dette, hvorefter oplysningerne vil blive gemt i CV-databasen i 6 måneder fra datoen for indhentet samtykke. Efter udløb af de 6 måneder vil alle oplysninger blive slettet permanent.

CV-database
Oplysningerne gemmes i en periode på 6 måneder, hvorefter de slettes permanent.

Sikkerhed
wingmen har implementeret såvel tekniske som organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Indsigt og berigtigelse af personoplysninger
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til info@wingmen.dk Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

SÆRLIGT FOR KUNDER/KUNDEEMNER

Indsamling af oplysninger
wingmen solutions indsamler kundeinformationer om Selskabets kunder samt informationer om potentielle kundeemner.
Nedenfor er listet de forskellige kategorier af oplysninger, der behandles:
Kunder/kundeemner: Navn, e-mailadresse, kundenr., Firma, Stilling, interesseområder, segment, telefonnr.
Hjemmesiden: Navn, e-mailadresse, Firma, Stilling, interesseområde, segment, telefonnr.

Formål
wingmen solutions indsamler informationer om kunder og kundeemner til brug for salg, tjenesteydelser, administration, rådgivning, kundepleje, statistik og markedsføring.

Videregivelse af oplysninger
Ovenstående personoplysninger på kunder kan i forbindelse med igangværende ordrer og leverancer blive videregivet til wingmens leverandører, producenter og distributører.
Kunder og kundeemners personoplysninger vil ikke uden samtykke blive gjort til genstand for yderligere ekstern videregivelse.
wingmen forpligter sig til at indgå de nødvendige databehandleraftaler i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning.

Behandling hos tredjepart
Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
wingmen forpligter sig til at indgå de nødvendige databehandleraftaler i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning.

Periode for opbevaring
wingmen opbevarer kun kunder og kundeemners personoplysninger, så længe dette er nødvendigt, til opfyldelse af de formål, til hvilke de er indsamlet.
Kundeoplysninger opbevares minimum 5 år efter ophørt kundeforhold. Kundeemner opbevares og opdateres så længe, det anses for at være et relevant kundeemne og efter konkret vurdering.

Sikkerhed
wingmen har implementeret såvel tekniske som organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Indsigt og berigtigelse af personoplysninger
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til info@wingmen.dk Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.